Summa sidvisningar

onsdag 25 juli 2012

Plikten kallade

Idag fann det ingen återvändo, fast det antagligen var årets varmaste dag, plikten kallade. Jag har s k bevakning på jobbet denna veckan. Inte för att det varit så mycket att bevaka, fint väder innebär alltid lite att göra för mig. Medlemmarna har annat för sig än att kontakta facket på soliga dagar.
Veckan skörd så här långt är ett mail och två samtal. Men jag kände att jag ändå behövde gå upp och kolla posten.Jag förstår nog inte riktigt hur bra jag har det som arbetar mitt i stan. Detta innebär att jag alltid gör alla ärenden, så som systemet, apoteket, handla m m på lunchen eller när jag slutar för dagen. Nu när man har semester så har listan blivit väldigt lång på saker som var tvungna att göras. Men nu är allt gjort, så jag känner mig nöjd, fast jag försakat en dag i solen.
Jag tänker dock ta igen det imorgon när det vankas poolhäng i Everöd, ska bli kanonkul. Ska ta bussen dit för det ryktades om att det finns en flytande bar i den poolen och det vill man inte missa.
Sonen har inte heller varit ute i någon sol idag. Fattar inte vad som händer med dem när de blir tonåringar, plötsligt kan man sova hur mycket som helst. idag tvingade jag upp honom 12,30. Nu är han levererad till Önnestad där det skulle vara fest med teatergänget ikväll, det blir säker kul.

1 kommentar: