Summa sidvisningar

fredag 27 september 2013

Äntligen

 Äntligen är det fredag och äntligen har handboll säsongen satt igång på allvar.
Det blev en lite komprimerad arbetsdag idag då jag skulle köra Elliot och mormor till Osby för vidare färd mot Västervik. Jag valde att stanna hemma. Jag kunde ju inte missa säsongens första hemmamatch....vad jag längtat!
Som grädde på moset så har min uppgift på hemmamatcherna uppgraderats från "kaffetant" till "baransvarig". Snacka om att jag hittat hem, skit kul var det.
Men det är än dock matchen som var fokus ikväll.
 
Tyvärr så blev det inte någon lysande föreställning trots inramningen men nästan 5 000 i arenan. Jag förväntar mig betydligt mer av Beutler i målet, som väl är så har vi en "andre" målvakt som tar sitt ansvar. Bäst ikväll var absolut Albin Lagergren som jag tyckte var riktigt kul att titta på. 
24-24 är väl inget resultat att skryta med i en het arena, men som premiärmatch kanske vi ska vara nöjda ändå. Nu förväntar jag mig att "tigern" kommer fram mer i den fortsatta serien..
 
Efter matchen blev det en mycket trevlig "aftermatch" med räkmacka och öl i arenarestaurangen.
Nu ska jag snart bestiga min säng och njuta av att jag inte behöver ställa någon klocka imorgon. En morgondag som kommer bli skitkul med bl a fest på Yllan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar