Summa sidvisningar

onsdag 4 september 2013

Inte ett dugg bitter

Då har han landat, den mäktigaste mannen i världen just nu. Och det är inte Zlatan jag menar utan givetvis Obama. Under hysteriska former där hela Sverige förväntades stå stilla landade han med sitt 3 våningsplan på Arlanda. Funderade ett tag på varför inte det utlystes allmän "fridag" idag. Så mycket som detta verkar betyda för oss så borde det väl vara på sin plats.

Man pratar om dess stora betydelse för Sverige rent strategiskt och politiskt att få hit honom. Därför blir jag lite förvånad när jag ser hans "späckade" program. Jag tycker det ser ut som ett rätt bra arbetsdag


 
Onsdag:
10.10 Air Force One landar på Arlanda. Välkomnas av bland andra utrikeminister Carl Bildt. Konvoj till Stockholm via USA:s ambassad.
12.40 Möte på Grand Hôtel med amerikanska Sverigeambassadören Mark Brzezinski.
13.20 Ankomst Rosenbad. Bilaterala samtal med Fredrik Reinfeldt.
14.30 Presskonferens Bella Venezia.
15.30 Besök Raoul Wallenberg-minnesplats.
16.30 Besök KTH.
19.15 Middag med de nordiska regeringscheferna.
Torsdag:
09.30 Besök på Kungliga Slottet. Konvoj till Arlanda.
10.25 Air Force One lämnar landet.

Nu är det inte alls så att jag tycker illa om Obama, tvärt om. Det är nog den president jag gillar mest genom tiderna. Det jag stör mig på är denna hysteri. OM nu Sverige på något viktigt sätt är intressant för USA politiskt så tror jag man hade fört samtal under helt andra former.

Annars är jag inte alls bitter idag, inte ett dugg avundssjuk heller. Jag ska ju få ägna mig åt mitt härliga tvättberg ikväll. Samtidigt sätter sig Jörgen på tåget för att starta resan till Turkiet där han ska vara en vecka, roligt för honom....och jag är inte bitter
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar