Summa sidvisningar

torsdag 8 mars 2012

Ämnet slöjd?

Fast jag är i branschen så måste jag ibland fundera över skolan. Ofta hamnar mina tankar hos ämnet slöjd, hur mycket 2012 är det? Träslöjd skulle kunna fungera om man moderniserat det något och kanske börjar innehålla mer hur man lagar saker m m. Men sy slöjd, är det inte omodernt? Hur många lagar sina kläder eller syr sina kläder idagens samhälle, inte många. Jag tycker absolut att vi ska ha praktiska ämne i skolan men sy och snickra, nja.
Min älskade unge har just nu syslöjd och det är med stolthet jag visar upp hans senaste alster.
Visst är den underbar, och såååå användbar. Förra terminen blev det ett förkläde.

Det senaste dygnet har varit hysteriskt arbetsmässigt och det hela kulminerade med ett årsmöte igår. Nu är man omvald i två år till, vilket måste betyda att jag något rätt.
Nu sitter jag här nyduschad efter ett tufft gym pass. Så här efteråt känns det väldigt bra. Så bra att jag tror jag påbörjar helgen redan ikväll..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar