Summa sidvisningar

måndag 12 mars 2012

Spy varning!

Måndagar är inte så upphetsande, har inte varit det idag heller. Jobbat, handlat, lagat mat och stryka, kul?
Jag har förstås hunnit med ett besök på Parkskolan också och bjudit på tårta, det tillhör dagens glädjeämne.
I förmiddags när jag körde ner till Åhus och Sandvaktarens förskola, höll jag ärligt på att spy ner hela bilen. Att det luktar gödsel så här års får man väl leva med, men att man ska få denna doften upptryckt i ansiktet är minst sagt vidrigt. Denna hemska upplevelse hände vid Viby, gödselbilen körde precis upp vid vägen när jag kom körande och den doften som spred sig var djävulsk. Lägg då till att jag är fruktansvärt lättspydd. Tror jag klöktes ända fram till Rinkaby.


Jag tog hållet om Hovby på vägen hem för att inte drabbas en gång till. Inte för att det luktade bättre det hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar