Summa sidvisningar

måndag 5 mars 2012

Gör Facebook mig olycklig?

Måndag, och så enkelt att ta sig ur sängen, beror absolut på att det är ljust när klockan ringer. T o m kändes det okej att ha solen i ögonen på vägen till Hässleholm.

Då är det klart, Facebook gör 1/4 av sina användare olyckliga, framför allt kvinnor. Jag vet inte hur mycket det ligger i det hela men kanske lite. Som "lagom" användare av detta forum har man förståt att det finns många användningsområde. Om nu någon känner sig träffad så kan jag erkänna att jag själv tillhör de flesta av dessa typer.
  1. Duktighets typen- Personer som hela tiden måste tala om vad de gjort eller ska göra, kan var allt ifrån putsa fönster, träna, baka m m. Ofta framstår det också som lika fantastiskt varje gång.
  2. Ironi typen- Denna person ironiserar ofta över saker som har hänt och inte för sällan även över personer i sin omgivning.
  3. Den negativa typen- Denna typ vräker allt elände över sina fb kompisar...som om de kan göra något åt det.
  4. Sport typen- Här tittar man på tv och kommenterar sportresultat och annat och tror att alla ens vänner vet vad man snackar om.
  5. Happy life, eller mys typen- Denna person är mycket för att tala om hur bra och mysigt allting är. Det får mig att tänka på att snart kommer "Ikväll blir det grillning, mysigt!
  6. Jag skriver, alltså finns jag typen- Dessa personer skriver ofta men inte så mycket. Mer typ skål, godnatt o s v
  7. Jag tror alla vill se vad jag hittat på Youtube typen- Denna personen tror att ALLA vill se det man själv tycker är bra. Brukar ta mycket plats på forumet

Nu menar jag inte att någon av dessa typer är fel eller något att reta sig på, alla har sin plats på fb. Jag väljer ju faktiskt själv vad jag vill läsa.
Man ska nog göra som när man läser "Hänt extra", inte tro på allt som står skrivit. För skulle livet vara såååå fantastiskt, sååå mysigt att grilla varje sommarkväll, alla andra ha sååå trivsamt hem, då kan man f..n bli deprimerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar