Summa sidvisningar

torsdag 8 augusti 2013

Är vi lättlurade

Ibland funderar jag på om vi verkligen är så lättlurade. Idag när jag slog upp nätbilagan för Aftonbladet så var det tre på varandra följande artiklar om bantning
1 EXPERTERNA: Så tappar du dina semesterkilon
2 -Jag gick ner 8 kg på 6 veckor.
3 Gå ner i vikt med Känguruskorna, HALLÅ!!! E dom inte kloka


Jag roade mig med att googla på "bantningsmetoder". Jag fick upp 59 olika, och det är ändå bara en bråkdel.
Det är alltid känsligt att prata om bantning och olika metoder. Det finns alltid förespråkare som anser att just DEN metoden är bäst.
Men jag tar mig ändå friheten att tro att det mesta är en stor bluff.
Visst går man ner i vikt om man bara äter bananer eller bara äter ananas, men det säger väl sig själv. Jag hävdar med bestämdhet att bakom varje ny metod står en matproducent eller något egenintresse för den som kommer på idéen, och det rör sig alltid om pengar.
Jag kan t o m med risk för att få hela LCHF klanen efter mig hävda att denna dieten kan fan inte vara sund. Jag vet att det finns de som hävdar motsatsen.
Men jag vågar inte tänka på hur kärlen ser ut efter att att ha klämt i sig feta mejeriprodukter i några år. Men vi är än så länge i begynnelsen av denna dumhet så det tar några år innan vi har resultatet.
Även hjärnan behöver kolhydrater för att kunna fungera normalt och utvecklas.
Men de två förespråkarna för denna dieten Katrine Zytomierska och Annika Dahlqvist, doktor, går ut överallt och säger att det är FEL. Har ni hört eller läst något av dessa damer? Jag lovar man blir mörkrädd. Jag brukar inte gå på personer här på bloggen men dessa två brukar inte kväda orden om andra (helst då tjocka människor som de anser dumma och deras fetma bara är ett resultat av dålig karraktär)

Därför måste min fråga vara berättigad, Är vi lättlurade???????

Är det kanske dags att vi talar om för kvällspressen att vi är smartare än så, vi behöver inte alla deras inlägg om bantning. Vi behöver inte köpa hysteriskt dyra LCHF produkter. Vi kan tänka själva..........ät mindre av allt så mår vi bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar