Summa sidvisningar

söndag 18 augusti 2013

Vill ha något nytt

Snälla media, ge mig något annat än rapportering om målade naglar nästa vecka.
En målar naglar, en annan svara fel, en tredje tar inte ställning, Kajsa Bergqvist är kränk osv.
Jaaaa, de ryska homolagarna är skit. Men för min del räcker det nu med denna oerhörda rapportering om detta. I denna frågan har väl ändå kultur etablissemanget fått "lite" för stort inflytande.
I Sverige är säkert 99% av befolkningen överens om att det spelar absolut ingen roll vilken sexuell läggning man har. Vill nu vissa personer som i detta fallet Emma Green Tregaro stödja och markera var hon tycker, så är det väl jättebra.
 Men det betyder inte att ALLA måste markera fast vi i sak håller med henne.
Jag vill inte på något sätt förringa de med annan sexuell läggning (vad det nu är) och för mig är det inget konstigt. Men nu är jag skittrött på rubriker om detta dagligen, har ju hållet på sedan Pridefestivalen.
Nej, nu kan vi ta några veckor och fokusera på något annat, t ex kvinnlig könsstympning.
Tror jag ska måla varannan nagel röd och varannan rosa för att markera att jag är emot detta. Jag kräver dock inte att alla ska göra detta, fattar att man kan vara emot ändå.
 
Igår hade jag en riktigt nice dag. Slappade och tog mig igenom ett maraton, spjut och höjdhopp.
På kvällen var vi hembjudna till Collianders. Så trevligt och härligt. Känns som om man verkligen får ta hand om de sköna kvällarna vi har kvar innan hösten gör entre, och det gjorde vi
 
 
God mat, god dricka och härligt sällskap, vad kan man mer önska?
 
 Blev även bjuden på lite Jernbanechocklad. Måste snart bli en runda dit igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar