Summa sidvisningar

torsdag 29 augusti 2013

Skjuter fel

 Jag känner mig lyckligt lottad som slipper pendla till jobbet varje dag. Fy fasen om man varje dag skulle behöva sitta på 07,24 tåget till Malmö.
-Men man kan jobba på tåget under tiden?
Haha, tror inte det när det är så knökat med folk.
Men jag gör bara det ca 2 ggr i månaden så jag ska inte gnälla.
 
Planering och diskussioner stod på agendan när verksamhetsrådet i Skåne träffades

 
Efter hårt arbete behövde vi en riktigt god lunch och det blev det. 
Jag kan inte låta bli och kommentera de senaste dagarnas händelser kring Lundsberg. Skolinspektionen valde att stänga skolan. Det är garanterat inget skolinspektionen gör utan att ha mycket bakgrundsfakta.
Skolinspektionen är den myndighet som ska se till att eleverna får den utbildning de har rätt till och att varje elev ska känna sig trygg i skolan. Det är långt ifrån på alla skolor elever känner sig trygga och då är det inspektionens rätt att gå in och ställa krav på skolan.
Med den faktan så stör det mig när föräldrar och elever på skolan går ut och är upprörda över skolinspektionens beslut.
-Det är den bästa skolan
Ja, så är det antagligen för vissa, men en skola är till för alla. Som förälder borde man istället vara tacksam för att denna pennalism, mobbing och hirearki får ett slut.
Men ännu en gång ser vi föräldrars egoism.
-Mitt barn har ju inte drabbats.
Men herregud, någon/några har gjort det och det kan man väl inte försvara.
Är det någon/några man ska rikta sin ilska på är det rektor och ledning som inte klarat av uppgiften att bedriva en skola efter de regler som gäller i Sverige.
JA, dessa regler gäller även om man är rik och har råd att betala ca 150 000 per år för en skolplats.
 
En annan sak som oroar mig lite är de senaste dagarnas prat i USA och England, gå in i Syrien eller inte. Det som gör mig rädd är att krig är ofta som en gigantisk lek och har man gett sig in i leken får man leken tåla. Och det kan få förödande konsekvenser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar