Summa sidvisningar

fredag 15 augusti 2014

JAG VÄGRAR.....

 Varför får jag förfrågningar från rasistiska grupper på FB, om jag vill gilla dem? Hoppas att det inte har att göra med att jag för ett par dagar sedan skrev om tiggarna på Ö Boulevarden
Jag vägrar att bli insatt i ett fack för att jag har en åsikt, tycker eller konstaterar.
Om jag tycker att hamburgarna på Burger King smakar skit, betyder det inte att jag ska bli vegan. Om jag tycker att ett förslag som t ex Miljöpartiet lägger fram är urdåligt så kommer jag inte mot demonstrera mot dem på något möte nästa vecka.
Om jag tycker olika saker så är det förbanne mig en mänsklig rättighet i Sverige, så länge det inte kränker en person eller folkgrupp.
Jag funderar faktiskt ibland var vi är på väg?
Jag har vänner i alla politiska läger, veganer, stora och små, boende i hus och lägenhet, alla med olika referenser och tidigare erfarenheter i livet. Jag har aldrig ens kommit på att välja bort en vän p g a detta utan jag ser snarare det som berikande.
Som medborgare i landet Sverige är jag stolt över den demokrati vi byggt upp och lever i, det innebär dock inte att jag alltid får som jag vill eller anser att alla runt mig tänker rätt. Jag t o m ibland tycker att deras tankar är så långt ifrån mina att det känns skrämmande och jag får inte alltid som jag vill, eller blir bemött precis som jag tycker. MEN en åsikt har man i en demokrati rätt att ha. Att tycka "rätt" eller "fel" är alltid i betraktarens ögon.
I en demokrati måsta man tolerera oliktyckande, det hör liksom till även i detta mellanmjölkens förlovande land.

Ja, jag blir så trött på alla "rättyckare" ibland så jag bara måste spy av mig.
Ingen är felfri. Om man har tanken om sig själv att vara det så har man enligt mig ett problem.

Igår var jag i Helsingborg med Johannes och Elliot och kollade på Pang i bygget. Riktigt kul, en av det bättre på Fredriksdal som jag sett.
Vi var inte hemma förrän vid halv ett så jag tog 1,5 timmes komp i morse  
Lunch med Agneta på stan sen after work med Eva i kväll. Perfekt början på en lugn helg. 
Jag har nu meddelat sonen att denna modern ska INTE väckas imorgon utan då ska det sovas ut. Sen ska det bli en långfrukost med mycket kaffe och friidrott. Det blir bra detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar