Summa sidvisningar

tisdag 26 augusti 2014

Säsongens första

 Gillar det där med idrottstermer så jag väljer att kalla dagens styrelsemöte för säsongens första. Som vanligt trodde vi att det skulle gå rätt fort men vi är ett mycket snackigt gäng så matchtiden klockade jag på 3,25 tim.
Nu är man mitt i planeringsstadiet och jag inser att hösten är för kort, kommer bli svårt att hinna med allt som ska göras. Fast man kan ju aldrig göra mer än så gott man kan så det blir nog bra trots allt.
 
Hade bestämt mig att jag inte skulle gå ingång på allt valtjafs detta året, men man kan liksom inte låta bli. Är redan så trött på det alla partier som lovar guld och gröna skogar bara jag lägger min röst på dem.

Jag är ju också intimt förknippad med en bransch som verkligen står i fokus, och väl är väl det, eller rättarsagt det är på tiden. NU är den befarade lärarkrisen redan här och elevernas resultat är i botten av Europas länder.

Men man är luttrad när det gäller "löften". T ex mindre barngrupper i skola och förskola.....var ska man få lokalerna ifrån? En klart berättigad fråga när man stöter på en politiker. Utan lokaler så blir det inte ett dugg av detta....och lokaler kostar också.

Sen har vi Folkpartiet, eller dess partiledare, denna fartblinda f d militär som självutnämnt sig till expert på allt vad som heter skola. Det är enligt min mening inte Alliansens smartaste drag.

Förvirringen är total när det gäller vag jag ska stoppa i kuvertet. Men en sak är säker, oavsett hur vi agerar, argumenterar eller försöker vara för att vara politiskt accepterade så vet ingen vad gemene man stoppar i det där kuvertet när det väl gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar