Summa sidvisningar

fredag 1 augusti 2014

Politiska poäng

 Det är ibland skönt med en blogg för här kan man diskutera med sig själv, om sådant man inte riktigt får ihop.
Nu hoppas jag att ingen kommer ta illa vid sig eller i alla fall försök missförstå mig rätt om man nu ska göra det.
Jag har lite svårt för Pridefestivalen....ja nu är det sagt. Jag har inte ett dugg svårt för HBTQ rörelsen, eller vad folk har för sexuell läggning eller om man klär sig i det ena eller andra, det är helt upp till var och en och inget jag bryr mig om.
Mitt problem kommer när man gör en så otroligt stor sak av det. Att personer inom rörelsen vill ha ett jätteparty är toppen men när politikerna ska lägga sig i och plocka poäng så blir det enligt mig väldigt konstigt.
Jag har såååå svårt att se helheten.
Enligt nästan alla politiska partier så går man under denna fest ut med att Sverige ska bli världens bästa land för HBTQ personer. Det ska inte förekomma någon diskriminering. Superbra tycker jag. MEN........... 

.....hur kommer Sverige förhålla sig till våra nysvenskar som kommer hit med religion där man förbjuder detta eller har en helt annan syn?
....hur kommer man göra med en mycket större fråga som vi har att handskas med, jämställdheten och lönediskrimineringen av kvinnor?
Jag ser verkligen fram emot uttalandet från politiken där man går ut och ska bli världens bästa land på jämställda löner.
Tyvärr är detta en för STOR fråga tror jag, man väljer som vanligt att vinna poäng på de något "lättare" frågorna.
Nej, nästa år ser jag framemot en jämställdhetsparad i Stockholm där kvinnorna klär ut sig i kostymer och tar portföljen i handen, vilket j...vla party det ska bli!!!!!!!!!

Denna sista semesterdag har annars varit lugn och skön. Middag och fika på stan med Eva, Agneta och Elliot. Sen finbesök av gullungen Alfred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar