Summa sidvisningar

måndag 18 augusti 2014

...och där föll polletten ner

 Vill innan jag skriver ännu en gång påpeka att jag är en politiks oberoende person, vad som kommer hamna i mitt valkuvert har jag ingen aning om.
MEN äntligen så har polletten trillat ner hos våra politiska partier, ett efter ett. Jag menar att varje dag får vi veta hur och på vilket sätt man ska säkra lärarförsörjningen. Och för första gången pratar man om lärarnas löner. Att lönerna hänger ihop med lärarbrist och få sökande till lärarutbildningen. Sent ska syndaren vakna brukar man säga och här är det verkligen i elfte timmen. Att Lärarförbundet påtalat det under många år verkan äntligen nu gått ända fram. Men, men att snacka är en sak. Efter september är det dags för handling.

Idag var vi för första gången nästan alla samlade på jobbet efter semestern och i vår nya konstellation. Måndagsmöte är ett nytt inslag som föll bra ut och kommer säkert stärka oss som team.

Precis när jag var påväg hem fick jag ett mess från min moder att brorsan och svägerska var på ingående. Gofika blev det, och en liten eftermiddags "stänkare"
Idag har det verkligen varit höstväder. Kallt, men vägrar strumpor fortfarande. Om det nu är höst så passar det ju riktigt bra med säsongstart både för IDOL och Paradise hotel. Givetvis kommer jag inte följa någon av dessa (så säger alla, fast alla vet ofta vad som händer i programmet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar