Summa sidvisningar

fredag 26 september 2014

Sociala medier

 Jag kan inte riktigt sätt ord på hur skönt jag tycker det är med fredag. Ikväll ska det slappas, ätas hämtmat och bara njutas av ledighet och att det är sovmorgon imorgon
 Den senaste tiden har jag funderat rätt mycket på det här med facebook/vänner och hur det påverkar oss/mig. 
Jag blir förbaskad på mig själv när jag sitter och irriterar mig på om någon lägger ut saker som jag inte gillar. Det är ju bara att skrolla vidare och inte bry sig.
Sen det här med vänner, är alla mina ca 400 s k vänner, verkliga vänner till mig. Nej, givetvis inte. Det är personer som jag känner och tycker är kul att följa vad de gör i livet....men jag behöver inte göra mer än så.
Verkliga vänner har man IRL, i den verkliga världen. Det är de vännerna som igentligen räknas.
En kommentar, ett gilla, eller lite chat kan aldrig ersätta det personliga mötet och samtalet.
Risken är otroligt stor att saker som inte sägs i ett möte utan bara i text misstolkas, tror alla har råkat ut för det någon gång.
Med detta menar jag inte att man inte ska använda sig av t ex chat som är otroligt smidigt, men man ska akta sig för att ta upp lite känsligare saker där, då finns det andra betydligt bättre sätt att göra det på.
Facebook får inte bli en krigszon, utan man får ta dessa sociala medier för vad de är.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar