Summa sidvisningar

fredag 26 december 2014

10 år sedan

Estoniakatastrofen, 11 septemberattacken och tsunamin, det är tre katastrofer som man aldrig kommer glömma. Jag kommer ihåg precis var jag var, hur jag kände och hur jag reagerade. När det gäller tsunamin så är det nu tio år sedan jag vaknade, satte på tv´n och började följa vad som hänt. För varje timme som gick blev katastrofen mer och mer verklig. Jag hade en av mina kolleger på semester i det området så telefonen började gå varm och en viss oro kom. Men det visade sig att han klarat sig.
En katastrof är alltid hemsk och helt oväntad, hoppas att det kan räcka med de tre jag redan upplevt.
 För min del har det varit en lugn dag med tvätt och slötittande på lite olika filmer. Var ute en sväng igår så det har varit gott att bara ta det lugnt.
Frisk luft behövs alltid så det blev en promenad i staden (inga inköp dock, fast reorna var i full gång)
 Det fick bli en favoritmiddag i detta hemmet som kontrast till all julmat, fläskpannkaka, grymt underskattad måltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar