Summa sidvisningar

onsdag 3 december 2014

Tur vi har IFK

 När hela Sverige är i gungning är det tur att vi har något som är stabilt....IFK. Säker seger över H43 med 32-23. Riktigt kul för Fredrik Ohlander att han fick göra så bra ifrån sig i första matchen i den brandgula tröjan, detta bådar gott.
Kan ju inte en dag som denna låta bli att kommentera det politiska läget som är rätt oroande. Jag tycker nyval var rätt beslut. Däremot vet i f..n om man pallar en ny valrörelse.
Men oavsett så kommer enligt mig fortfarande finnas personer som röstar helt fel den 22 mars och många kommer tycka att jag röstar fel, så är det alltid i en demokrati.
Det spelet känner jag igen och har inte svårt för, däremot har jag svårare för den aggressiva tonen som nu blossat upp. Den tonen har jag sett i andra länder och inte imponerats av.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar