Summa sidvisningar

tisdag 2 december 2014

Första julbordet

Kan inte låta bli att kommentera det politiska läget. Inte visste jag när Fredrik Reinfedt i somras sa att vi skulle öppna upp våra hjärta och sinnen menade att det också innebar för alliansen att öppna upp för SD. I min värld finns det bara ett sätt för alliansen att agera imorgon, dra tillbaka sitt budgetförslag. Då räddar man i alla fall sitt ansikte med att man var tvungen till detta för att inte på något sätt vara i beroendeställning av SD. För visst var det så ALLA partierna sa i valrörelsen. Vi ska inte på något sätt låta SD få någon makt över Sveriges politik. Vi får väl se imorgon om det bara var en floskel eller man menade något med det.
Jag är nu äntligen hemkommen från min Malmö tripp. Konferens i går och idag. Jag fick dock lämna tidigare och ta tåget hem idag då en akut sak kom i min väg.
 I eftermiddags hade barn och utbildningsnämnden sitt sista möte och även den sittande majoritetens sista.
Avslutning blev det med ett supergott julbord på Araslövsgolfrestaurang. Kan verkligen rekommendera detta.
Så stor förändring personmässigt blir det dock inte i vår nämnd. Den vice ordförande tar på sig ordförande rollen och vice versa. Så dessa två herrar kommer man se mycket av de närmaste fyra åren också.
Imorgon ska jag äntligen få vara på kontoret och ta tag i högarna av jobb som ligger där och väntar på mig efter en veckas arbete på andra orter. 

1 kommentar:

  1. Japp hörde med alla partier stå och säga att SD skall vi inte samarbeta med. Men nu har alliansen tackat ja till ett möte med Stefan ikväll. Inte en dag försent...

    SvaraRadera