Summa sidvisningar

torsdag 4 december 2014

Självplågeri

 Man är nog lite av en självplågare trots allt. Idag när jag cyklade förbi Forex fick jag ett infall att gå in och fixa lite danska pengar. Jag ogillar ju vissa som sitter i deras kassa. Men om turen var med mig så skulle jag få någon annan när det var min tur. Men icke, det blev inte alls bra.
-Jag vill ha XXXX danska, började jag
-Ska du åka karuseller? sa den manliga kassörskan
-NEJ!
-Julmarknad då?
-NEJ
-Vad ska du då göra?
Just där brast mitt tålamod totalt
-Vad är det för en jä..la fråga
-Vi brukar fråga, så vi kan försäkra oss om att kontanterna kommer räcka, för det är alltid osäkert att använda sitt bankkort utomlands.
-Vad får dig att tro att jag har något som helst intresse att berätta för dig vad jag ska göra, vilka jag ska träffa, hur länge jag ska vara iväg. Din uppgift är väl att växla mina pengar. Det är inte första gången ni traggar sönder mig med era frågor när jag är här. Just detta får mig att inte vilja växla hos er....det borde ni nog fundera på för jag är garanterat inte ensam om att tycka detta.
Därefter blev han faktiskt tyst. Men den blicken han gav mig visar att ogillandet numera är ömsesidigt.

Annars har dagen varit helt okej. Massor att göra men det är mer en regel än undantag på jobbet nu. Dagens bästa var att bli bjuden på lunch av  brorsonen, tack Fredrik


 Resten av denna dag ska ägnas åt soffläge. Är ju nästan aldrig hemma så man får passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar