Summa sidvisningar

söndag 9 september 2012

Kalashelg

Ännu en helg som bara flugit iväg.
I fredagskväll var jag totalt slut när kl var 23,00 så det var bara att lägga sig. Så tidigt lägger jag mig aldrig när jag ska upp och jobba. Det var dock härligt för jag vaknade pigg och utvilad efter nästan 11 timmars sömn igår.
Igår var det kalasdag för älskade sonen som fyller 14 på tisdag.
Farmor kom på dagen och drack kaffe och åt tårta. Alltid lika kul att träffas och kunna sitta och snacka lite.


När farmor åkt hade vi en timme på oss att fixa inför kvällens kalas. Kontroll och bra förberedelse gjorde att det lyckades bra.
 
Det blev ett trevligt kalas med nära och kära. Elliot var väldigt nöjd med kvällen.

Som 14-åring är man mest intresserad av att få pengar, och det fick han. Men kvällen stora överraskning blev det stora paketet från "Bilan", Birgitta Biel. Elliot har under alla år vi varit i bl a Egypten tittat och suktat efter ett schack. Inte ett vanligt utan ett "ståtligt" bräde. Igår fick han ett, och han är så glad.
Riktigt häftigt. Nu ska det bli spela av.
 
Idag ska jag mest röja här hemma. Plocka lite, tvätta och jag tror jag ska ta fram resväskan också.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar