Summa sidvisningar

söndag 23 september 2012

Så UNDERBART!!!!!

Hemma efter en vecka i Turkiet. Ibland är det svårt att med ord beskriva något och så känner jag nu. Underbart, fantastiskt, super härligt, jag skulle kunna hålla på länge för det är så jag känner efter denna veckan. Vi har bott på ett superlyxigt hotell i bröllopssuiten, blivit uppassade, ätit och druckit mycket gott. Sol och värme hela dagarna och jag har fått göra detta tillsammans med den bästa. Vid vissa tillfälle har jag nästan fått nypa mig i armen för att fatta att det inte varit någon dröm.

Som bilden visar så var det ju ett hotell för golfare, dock inte vi. Tror vi var de enda "icke" golfarna på hotellet. De vi pratade med tyckte att vi var lite underliga som inte spelade. För övrigt har vi förstått att den traditionella medelgolfaren är man, ca 55-60 år, överviktig, och när golfskorna åker av så ersätts de av någon ortopedisk, fotriktig modell.

Ett av våra nöjen på balkongen var att se när golfarna "ploppade" i bollarna i vattnet. Jag säga att det ligger MÅNGA bollar där
 
 
Solpiren, här höll vi till på dagarna




Hemma hade det fungerat så bra med Elliot också, han tyckte nästan jag kunde vara borta en vecka till.
Nu är man bryskt tillbaka i det som kallas verkligheten. Både jag och Jörgen har nog en "tuff" höst framför oss. Jag med min pappa som är gammal och dålig och Jörgen med en nära släkting som är mycket svårt sjuk. Men jag tror denna veckan stärkt oss så vi klarar av detta också.

Igår när jag kommit hem från en natt i Landskrona också så pysslade jag lite här hemma sen var jag nere i Åhus och träffade min bror och svägerska som var nere. Elliot var på partaj så honom fick jag hämta vid 00,30.
Det blev inte så lång sovmorgon idag heller för det skulle gås på gudstjänst, den första inledande inför Elliots konfirmation i vår. Han var väl inte jättesugen idag men efter att ha träffat de som ska vara i hans grupp så tror han det ska bli uthärdligt.

I eftermiddag var det då äntligen dags för IFK´s första hemmamatch mot Aranäs. Som ordinarie i Kamrathörnan så var jag på Arenan redan 14,30. Man kan kalla det "kaos i Kamrathörnan". Det tar nog några hemmamatcher innan de nya rutinerna med kaffe INNAN match och INTE i halvlek satt sig.
För övrigt var det ingen höjdarmatch men de vann med 27-21, full pott efter tre matcher, kul.
 
 Snygga dojor köpte jag också
Nu ska jag ladda inför kommande vecka. Jag har innan sagt att det känts som lugnet före stormen på jobbet....jag kan lova denna veckan kommer det en orkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar