Summa sidvisningar

tisdag 11 mars 2014

En fundering

 Ännu en sån där underbar solig vårdag där man inte kunnat vara ute. Idag har jag dock ägnat nästan hela dagen åt en uppgift som gjort skillnad för en medlem och då känner man sig nöjd.
När jag kom hem kollade jag Expressen och kunde då läsa att en butikschef hällt vatten över en dam som satt och tiggde utanför sin butik. Givetvis hävdade chefen efter massor av inlägg bland sociala medier att det var ett misstag, han skulle putsa fönstren
Min första tanke var också att detta var väl att gå över alla gränser, man häller inte vatten på någon.
Mitt fortsatta inlägg kommer inte handla om själva händelsen/handlandet som jag tar avstånd ifrån. MEN jag satt och fundera och försökte sätta mig in i affärsinnehavares situation.
Vi kan låtsas att jag har en liten charmig butik inne i stan. Jag har nu till våren flyttat ut lite krukor med vårblommor för att göra fint. Jag äger inte marken utanför butiken så jag kan inte kräva att ha mina blommor där.
Ur handikapp synpunkt är det inte alls bra så jag väljer att plocka bort dem.
Varje dag sätter sig en tiggare precis utanför dörren till min charmiga butik. Jag tycker inte att detta är charmigt, jag känner till och med att det känns riktigt tråkigt/provocerande.
MEN vad har jag som butiksägare för möjlighet att göra något åt detta?
Kan jag hävda framkomligheten? kan jag åberopa något annat? eller jag har inget att sätta emot?
Jag vet faktiskt?
Men jag tror inte att allt i världen är svart eller vitt, jag tror att man måste tänka efter innan man är för snabb att döma åt något håll.
Jag tror man måste söka svaren i sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar