Summa sidvisningar

lördag 8 mars 2014

Sömnbrist

 Så lycklig jag var igår när arbetsveckan var slut och jag fick gå hem. På kvällen var vi hemma hos Collianders och firade Christoffer som fyllde 20 år. Ett fantastiskt trevligt party med massa härliga människor. Tyvärr var vi tvungna att åka hem vid 23,00 för klockan skulle ställas till 05,45.
En ny favorit bland efterrätter, ägglikör i chokladform. Inte mycket som slår den kombon 
Kl 07,00 var det samling vid Sommarlust för ca 100 glada Lärarförbundsmedlemmar som skulle åka till Ullared. Vilket härligt gäng det var. Jag trodde att dagen skulle bli tung p g a sömnbrist, men icke, jag höll humöret uppe hela dagen. Det blev inte supermycket shopping för min del. Mest "bra att ha" saker.
Min kollega Uffe som bevistade Ullared för första gången skötte sig med glans. Såg riktigt van ut när han körde kundvagn.
Väl hemma igen blev det ingen vila, byta om och sen vidare till Ylva för mellofinal. Sanna vann, det blir bra. Elliot tog hem potten med pengar, lycklig kille.
Nu ska jag snart lägga mig. Känner mig uttröttad. Sömnen denna veckan har varit bristfällig med sena kvällar och tidiga mornar. Imorgon ska jag inte göra ett skit mer än att sitta på balkongen och dricka kaffe....och vila.
Jag kan också säga att jag är inte så speciellt imponerad av grannen som just ikväll valt att ha fest och spela Heavy metal musik på skyhög volym.
Jag ger honom en liten stund till sen kommer jag tala om för honom vad jag tycker om detta. Efter det hoppas jag att han kommer förstå att man pressar inte en uttröttad kvinna till bristningsgräns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar