Summa sidvisningar

måndag 9 juni 2014

Allt som är modernt är inte snyggt

 Tror jag ska starta en chatklubb för oss som inte kan somna på söndagar för man är inte trött. Då kunde vi roat varandra och det hade inte känts lika ensamt att ligga och snurra rundor.
 
Fast trots enbart ett par timmars sömn så har jag varit oförskämt pigg idag. Kanske väl det för det har varit möten i massor.
Givetvis i Rådhuset, med den fina konsten.........men visst kom Påsken lite sent i år. 
Jag förstår mig inte på dagens ungdom. Ikväll när jag tog på mig min nya byxdress/sommar onepice, fick sonen ett bryt.
-Nej, nej mamma, vad f..n är det? Du går inte ut i den bara så du vet.
Men hallå, den är ju super inne och jättesexig
Men ärligt så har jag ännu inte bestämt om den någonsin kommer utanför hemmets väggar. 

Dagens glädjeämne stavas E. Elliot har haft skitjobbigt med tyskan i skolan. Mycket beroende på att när han började på Fröknegårdskolan  i åttan hade han knappt några kunskaper alls med sig, kom efter från början. Antagligen har han ärvt mina språkkunskaper som är närmast noll, så det har varit en kamp. Men han har gillat sin Tyska så vi bestämde att det får vara okej att inte bli godkänd, det han lärt sig har han ändå med sig och det är mer än de som inte läst tyska.  
Man kan verkligen säga att han kämpat och pluggat och därför gav jag upp ett glädjetjut på mötet idag när jag fick ett mess där han berättade att han klarat ett E, godkänt. Snyggt kämpat älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar