Summa sidvisningar

onsdag 25 juni 2014

Som det kan bli

 Det blir inte alltid som man tänkt sig...men bra ändå. Klockan ringde 04,00, kaffet på termosen, mackorna bredda och iväg för att hämta Agenta, det skulle shoppas alkohol.
Vi var de sista i Vä som skulle gå på bussen, chauffören var samma som i våras när vi var i väg så vi kände direkt igen varandra. Men det underliga var att vi fanns inte med på hans lista. Agneta halade upp bokningspappret och visade att vi hade bokat.
NEJ vi var inte med.
Jag försökte lite trevande
-Agneta, det står väl avresa 25/6 på bokningen?
Det gjorde det inte det stod 25/5 och bussen var fullbokad, fanns en plats kvar.
Det var bara att finna sig snabbt i situationen och besluta att Agneta skulle ha den platsen. Det är hon som fyller jämt och ska ha fest, jag var mest med som "sällskapsdam".
För min del blev det tidig frukost hemma, sen ett par timmars sömn innan jag kände mig redo för en ny dag, där jag trots allt var ledig.
Hoppet är det sista som överger mig så jag klädde mig i strandklänning och bikini för beachen.........givetvis kom molnen just då, så det blev inget med det.

Men det blev en god lunch med Britt-Marie.
Resten av eftermiddagen hängde jag i affärerna för att hitta kläder till min mamma. Hon hatar att gå i affärer och prova så jag köpte hem en hel del, och tänk allt passade. En fika hemma hos henne med bror och svägerska hanns också med.

Så denna dagen blev hur bra som helst. Det enda jobbiga är min idrottsskada, har skitont i nacken. Det är rätt påfrestande att ligga i soffan och kolla VM fotboll. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar