Summa sidvisningar

fredag 16 december 2011

Vad fel jag hade

Idag har jag varit ledig och det har varit underbart. Det är väldigt sällan jag är ledig mitt i veckan så jag hade en bild om att jag då skulle var att köra och handla på förmiddagen, luftigt och inte så mycket folk. Men herregud vad jag hade fel, jag trodde att de flesta var på sina arbete men icke, de var på Maxi. Jag vet att det är många som jobbar obekväma arbetstider, men att ALLA dessa skulle bestämma sig för att köra till Maxi vid 09,00 är inte troligt.



Nej, antagligen är det så att "julfriden" innebär att man måste ta ledigt från jobbet för att man inte ska stressa ihjäl sig denna hysteriska högtid. Om det bara handlat om mig själv hade jag aldrig firat jul, då hade jag befunnit mig på en sandstrand med stora paraplydrinkar i handen. Nu handlar det som sagt inte bara om mig så jag får "mysa" på här hemma i det grå regnrusket ett år till och göra det bästa av situationen.
Shit vad bitter jag låter, riktigt så illa är det inte. men den jä...la förkylningen jag dragit på mig höjer inte stämningen direkt. Imorgon ska det bli julfest och det ska bli skitkul. Det är en tradition jag inte vill missa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar