Summa sidvisningar

fredag 8 februari 2013

Wonderful

FREDAG, smaka på det, wonderful.
Mycket lugn dag på jobbet. Det resulterade i ett par nya boots till mig. Ja, jag vet att jag inte ska köpa några kläder på sådär 3-4 månader, meeeen, mina andra boots har släppt i sömmen och inte kan jag väl gå med söndriga. Jag tycker de är skitsnygga.
Som av en slump kan jag ju inviga dem ikväll när jag ska på fest med jobbet, ska bli superkul, känner verkligen att jag behöver det. Festa till och bara ha kul.
Men det kommer ju en dag imorgon också och då är det först "Mellofest" hemma hos Inger sen kommer jag sammanstråla med Erotikgänget framåt natten. Denna helgen lovar jag att jag inte ska klaga på att det är för lite glamour.
När jag sen tänker på att det snart bara är en vecka tills vi åker till Rom så känns det riktigt bra....trots allt.


Dagens "reta mig på grej" kom till mig när jag läste Aftonbladet idag och man redovisade var det var dyrast, billigast att äta lunch. Jag tycker mig märka att lunchpriserna även stigit i min lilla stad det senaste året.
Men var det inte så att man sänkte restaurangmomsen? Då skulle man anställa fler men inte behöva höja priserna. Höjt har man gjort men det är inte redovisat om man anställt fler. Jag tycker inte denna sänkning av restaurangmomsen blev så bra, möjligtvis tycker krogägarna det. För min del hade man hellre kunnat lägga alla dessa pengar på skola, vård och omsorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar