Summa sidvisningar

lördag 2 februari 2013

Nu kör vi x 2

Äntligen hade dagen kommit, flyttning. Jag var uppe rätt tidigt för lite inhandling på Clas  Olsson och fix i morsans nya innan flyttbilen kom vid 11,30.
Det gick supersnabbt att tömma den sen vidare till Jysk och hämta mer grejor. Det är ju alltid lite rörigt när allt bara öses in innan man får kontroll. Efter en fika fick vi ny energi och med tanke på att vi var rätt många så gick det undan. Vid 16,00 kom Birgitta Biel upp med kycklinggryta till hela gänget, vilken ängel, det satt så bra.
Det enda lilla missödet var när Stoffe skulle koppla ny kökslampa, en rejäl stöt och efter det en del kontakter utan ström, därav frysen. Men det får vi väl lösa på måndag.




Vid 18,30 avvek jag för lite partaj med schlagergänget. Jäkligt kul att det är igång. Vi samlades hemma hos Ylva. Supergod mat och faktiskt vinst för min del. Kul att det äntligen är på G, fast kvällens låtar var verkligen sådär. Personligen så kändes det inte så festligt, jag som annars brukar ta tillfälle i akt att lufta mina klänningar när det är mello. Men idag hann jag ingenting utan fick åka dit i svettiga flyttkläder. Men jag lovar att komma igen till nästa lördag.



Ikväll börjar jag mitt liv som "campare". Har nämligen ingen säng längre, den har sonen fått överta. 4 veckor ska detta campingliv pågå innan min nya säng kommer.
Men det ska väl gå det också. När man campar brukar man ju dricka lite vin varje kväll och ta livet lite som det kommer........låter rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar