Summa sidvisningar

torsdag 31 januari 2013

Ett år senare.....

Pust och stön, nu börjar jag se slutet på bokslutsprocessen. Känns sååå bra.
Idag har jag varit på utvecklingssamtal med sonen, det gick jättebra. Han har verkligen börjat förstå det här med vikten att göra bra ifrån sig och att det gäller att kämpa på. Tyvärr är han ingen som har det gratis utan det innebär mycket pluggande.
Lärobiten är en sak men den sociala biten är nog så viktig om man ska trivas och han trivs väldigt bra på Fröknegårdskolan.

För nästan exakt ett år sedan mådde han förfärligt dåligt på sin förra skola. Det var då han började berätta för mig hur situationen var. Det var en skitjobbig tid. I och med att jag känner till skolans värld så gjorde jag allt som stod i min makt som förälder att få skolan att förstå hur han mådde. Tyvärr blev det inte så bra ändå.
Att stå inför detta faktum att ens barn inte mår bra är ett helvete som tär något fruktansvärt.
Nu ett år senare är vi båda så glada för att vi tog rätt beslut. Att byta skola är aldrig smärtfritt så det var mycket ältande fram och tillbaka innan vi tog beslutet. Ett beslut som jag är innerligt tacksam för idag.

Nu ska jag vara ledig i fyra dagar. Ledighet blir det dock inte så mycket av, utan har ska flyttas. Efter 40 år i Åhus ska nu min mamma bli Kristianstadsbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar