Summa sidvisningar

tisdag 22 januari 2013

Kämpigt för vem?

 Ibland kan jag inte låta bli att störa mig på vissa saker, saker som kanske vissa inte ens märker. En av de sakerna var när jag tittade på Stjärnorna på slottet för ett par veckor sedan, det var Philip Zandens dag. Jag har inget emot honom inte heller Claes Malmberg, snarare tvärt om. Nu var det två män som hade denna diskussion, men det kunde lika gärna kunnat vara kvinnor. Det hela handlade om att man "hittat" kärleken.
Båda dessa hade en diskussion om hur jobbigt där är när man möter någon annan som bor långt ifrån den nuvarande frun och framför allt barnen. Hur hemskt det är när man haft barnen en helg eller lov och man ska ta farväl. Philip sa flera gånger att han varit en bra pappa, närvarande och ställt upp.
Det är här mitt störningsmoment kommer in. Hade han inte varit en bättre pappa, varit mer närvarande och ställt upp mer om han inte flyttat så långt, i detta fallet till Danmark. Han hade t o m kunnat hjälpa till i vardagen, funnits där när barnen var sjuka m m. Han hade även sluppit de jobbiga avskeden. NEJ, i dessa fallen har man gjort ett val, man har valt kärleken. Då är det lite ynkligt att i tv sen sitta och tycka att man haft det så jobbigt.
 
Såja, nu har jag fått vädra min åsikt och det känns alltid bra.
Själv har jag haft styrelsemöte under eftermiddagen. Det hände något mycket sällsynt, vi var klara 30 minuter innan utsatt stoptid. Man kanske skulle köpt en trisslott
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar