Summa sidvisningar

torsdag 3 januari 2013

Vad hände med julen

Då var man åter tillbaka på sitt arbete. Det hade visst varit en del datastrul igår men mailen var tillbaka. Värre var det med telefonerna som också går via servern, de lyckades man inte få igång. Detta har inneburit att det varit väldigt tyst.
Lite tur hade man när dagens Tour de ski tävling inföll med lunchrasten, och att vi har en tv på kontoret.
Den hederliga tjock tv´n

I eftermiddag har Elliots farmor Ingrid varit här och fikat, väldigt trevligt.

Givetvis så var vi tvugna mellan kaffekopparna att heja fram småkronorna. Grattis killar och nu blir det soffan med Svensk flagga på lördageftermiddag.

En sak jag funderat över är det där uttrycket "julen varar till påska". Jag känner med årets jul att den har förskjutits en aning, i allafall bland många av mina facebookvänner. Redan i början av december åkte tomtar och glitter fram i massor. Bilderna flashade i ansiktet på en. MEN sen hann det inte bli mer än en minut övet tolvslaget nyårsafton så åkte allt ner i lådorna igen. Är julen redan över och har det redan blivit vår? Fasen vad snabbt det gick. Inte mig emot för jag gillar våren skarpt. Tyvärr visar inte min almanacka på denna årstid redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar