Summa sidvisningar

söndag 20 januari 2013

Söndag= vilodag...nja

 När jag vaknade i mors så var jag utvilad, mycket härlig känsla. På schemat stod hjälpa modern med packning. Ner till Åhus och igång. Till min stora glädje så kom Birgitta Biel också dit. Fatta vad skönt det var att vara en till som hjälpte till. Måste erkänna att det står mig upp i halsen. Inte bara morsans flytt, packning och allt runt omkring. Också allt som ska fixas med huset innan hon flyttar. T ex värmepannan, hur ställer man ner den? Ingen aning, har ju aldrig behövt bry mig om sådana saker innan (är inte intresserad heller). Plötsligt har det blivit mitt problem. Men ibland får man bara hoppa på tåget och åka med, det lär nog bli bra tillslut.
Men tack vara Birgitta Biel så blev det en riktigt kul söndag och vi fick massor gjort. Hittade också vars en pyjamas i garderoben. 
 
 
Det konstiga är att hur mycket vi än packar och slänger så känns det inte som något förvinner 
Imorgon är det ny vecka igen och denna helgen har gått alldeles för fort. Det som gör att man pallar med är att det i allafall går mot ljusare tider och det där med hus, flytt och allt annat runt omkring är ändå bara världsliga saker. Huvudsaken är att man är frisk och mår bra, då orkar man det mesta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar