Summa sidvisningar

tisdag 8 januari 2013

Kan bli precis tvärtom

Hur trött kan man bli på att varje dag läsa om alla stackars människor som ska utvisas, eller inte får komma hit. Visst har vi väl regler kring detta i Sverige? Och i min värld är regler till för att följas.
Idag när man öppnade Aftonbladet var det Vahide Selimi, 78 år som man vill utvisa till Kosovo.
 

Jag är inte på något sätt en kall person som inte ömmar för folk men det känns som om våra advokater runt om i Sverige lever glada dagar nu. De letar upp fall som de kan ta sig an och pressa pengar ur.
Mycket av det som kommer i media är verkligen förfärliga historier om hur människor far illa.....men antingen får vi ha regler och då ska de följas eller får leva efter vad det innebär.
Det om händer är att man bara håller debatten om främlingsfientlighet levande. Jag tror att tidningarna som skriver om dessa fall tror sig göra en god gärning men i slutändan är jag rädd för att det blir precis tvärtom.
Jag börjar i allafall tröttna på dessa rubriker, eller tröttna är väl inte rätt ord, snarare blasé.

För min del har annars denna dagen varit betydligt bättre än den igår. Ingen huvudvärk och lunch med sonen.
Eftermiddagen skulle ägnas åt nämndsmöte men det blev inställt. Det gjorde att man plötsligt satt med massor av tid över, konstig känsla.

Snart är det handboll på tv och efter gårdagens Farmen avsnitt så kan det nog bli bra. Jag behöver bra såpor så här i mörkret i väntan på våren.
Jag trodde förövrigt att jag skulle kunna få leka lite frissa ikväll men det sket sig. Messade hem till sonen
-Ska vi göra slingor på dig ikväll
Efter några minuter kom svaret....NÄÄÄÄÄ!!
Trist för mig men kanske tur för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar