Summa sidvisningar

söndag 13 januari 2013

Nostalgi

 Idag har jag varit nere i Åhus och hjälpt min mamma att packa. Hon är inte så bra på de eller rättar sagt hon blir matt när hon ser att det är så mycket och det resulterar i att hon orkar inte med det. Jag har ju flyttat 11 gånger i mitt liv, även om det var många år seden sist så har jag inte glömt hur man packar effektivt.
Jag tycker samtidigt att det varit kanonkul, hittat massor av gamla kort som man bara dör när man tittar på.
 
Här ser man broder och svägerska, väldigt unga när de precis träffats
Mamma berättade att när jag kom hem och gjort denna fasansfulla permanent så grät jag hela kvällen och trodde livet var slut
 
Så här gullig var jag som 1-åring
 
Jag och gulliga brorsonen Stoffe
 
Kolla in glasögonen, helt magiskt att man tyckte dessa var snygga. Konstigt att jag aldrig fick smeknamnet "Ugglan"
 
 
Nu är många av grejerna i kartonger, men det finns mycket kvar. Jag fick också se en ny sida av min mamma idag, samlaren. Jag har aldrig varit medveten om att hon har samlat på dukar och kontoutdrag tidigare. Men jag har då aldrig sett så många dukar på ett och samma ställe tidigare, och instoppat mellan dessa mängder av gamla kontoutdrag. Ska bli spännande nästa söndag när jag ska hjälpa henne igen, vad vi hittar då.
Ikväll måste jag börja fundera på vad jag ska ha med mig nästa vecka när jag ska vara i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar