Summa sidvisningar

lördag 26 januari 2013

Kammade noll

Gårdagen började med en runda till Malmö och utbildning i vårt nya bokföringssystem. När man väljer att centralt köpa in ett gemensamt system har man två val, att ta ett enkelt eller ett svårt. Tyvärr har man valt ett svårt denna gången. Motivet till att man valt detta alternativ istället för ett som sköter sig själv, är att vi måste lära oss att förstå vad vi gör. Ok, tänker jag då. Vi som lekmanna kassörer med 1000 andra arbetsuppgifter kanske inte behöver förstå ALLT i bokföringens värld utan att vi förstår grunderna och att systemet framför allt är smidigt för oss användare. Men ingen ide att gnälla, nu är det detta som gäller, bara gilla läget.
 
Efter Malmöturen var det hem och fixa till sig innan IFK-dragning. Först upp till Ann-Marie en runda sen till Kvarnen. Man känner alltid att idag är det kanske min tur att ta hem högvinsten. Jag börjar förstå att fru fortuna delar ut sina gracer jämt. Efter att jag vann resan så har det inte blivit så mycket mer. Igår blev det noll vinster. Men det kommer fler dragningar.
Efter att dragningen var slut åkte vi vidare till Bilbörsen och lite eftersnack. Jag hade ju inga tunga vinster att bära på så för min del var det lugnt. Rätt tufft av Håkan att släppa oss brudar fria nere bland bilarna.
När jag vaknade imorse var jag sååå tacksam att jag höll mig till kaffe nattens sista timmar. Så trots för lite sömn var jag pigg.
Jag hämtade Elliot hemma hos Johannes sen körde vi ner till Åhus och hjälpte morsan lite, en vecka kvar, så skönt.
Nu ska jag relaxa lite i soffan innan  det är dags för denna helgens nästa partaj, rockband på Spisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar