Summa sidvisningar

onsdag 6 november 2013

FÖR spännande

 Matchdag och de brandgula skorna åkte på. Idag var det dags för IFK att möta Hammarby, och 4987 personer var bjudna på denna fest
 
Första halvlek var oerhört stabil och det kändes väldigt bra. Den känslan har man dock lärt sig att den blir sällan bestående. Så blev det inte heller idag.
När jag serverat färdigt min öl i baren började "helvetet", dvs spänning utöver vad man tål.
Trots en helt underbar publik som fullkomligt bär fram spelarna så tappade man ledningen och när det återstod 5 minuter var det oavgjort....... men också sin vana trogen så klarade man ut det hela och gick segrande ur denna pärs 26-23, pust
Bäst ikväll var helt klart Olafur Gudmunsson framåt, han tog verkligen för sig när den långa dansken var skadad. Bakåt var det Fredrik Pettersson som briljerade.
För övrigt har min dag varit hektisk. Mycket på jobbet och som den hypokondriker jag är så hann jag även med att vaccinera mig mot den kommande influensan.
Nu ska jag koppla av en stund med ett glas rött innan säng dags.....det är ju trots allt lillelördag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar