Summa sidvisningar

onsdag 13 november 2013

Stockholm by day

 Då har man varit uppe sedan 04,00, min kropp är inte byggd för dessa tidiga mornar. Väl i Stockholm var jag 1 timme innan representantskapet skulle ha möte. Då blev det en fika, såklart
Förövrigt har det gått i rasande fart. mycket som skulle diskuteras, och fundera på. Vet inte om jag är så mycket klokare men en del att jobba vidare på. 
Mycket fokus har varit på vårt avtal. Avtalet som säger att lärarna ska få mer än andra i lönekuvertet....annars kan Lärarförbundet säga upp avtalet i förtid. Detta är väl ändå inget hot vi ska behöva sätta i verket. Givetvis vill kommunerna hålla avtal lika mycket som vi.  
Med tanke på den lärarkris som råder och många pensionsavgångar bland lärarna så måste man börja agera NU, annars kommer våra framtida barn stå utan utbildade lärare, inte bra. Tänk den dagen vi står utan utbildade läkare, det vill ingen uppleva. Men för att få duktiga läkare, behöver Sverige välutbildade lärare, allting börjar liksom i skolan
Men nu är jag äntligen hemma och klan fira lillelördag. Via Twitter följer jag matchen IFK-Önnered, och det ser ut att gå vägen, HEJA IFK!!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar