Summa sidvisningar

onsdag 22 januari 2014

"Baksmällan"

 Idag var "Lillelördagen" som man med spänning sett framemot. Den kvällen man skulle laga mat, hälla upp ett glas vin och med spänning se om Sverige möjligtvis skulle kunna besegra Frankrike och ta sig till semifinal i Handbolls EM.
Det blev något helt annat......
Det är idag man med besvikelse och lite irritation för leva med "baksmällan" efter den bedrövliga insats Sverige gjorde mot Polen igår. Att Sverige förlorade är inte det som är tungt, utan HUR de gjorde det. Polen spelade bra, men Sverige gjorde stundtals dem bättre än de var.
Var fanns kämpaglöden, var fanns variationerna, var fanns de kreativa lösningarna, ja inte bland spelarna och inte i lagledningen.
Får nu hoppas att Ola Lindgren kommer tillbaka till IFK riktigt taggad efter detta misslyckande och med fullt fokus på SM guld!

Idag var det tandläkaren igen Men inte så farligt denna gången. Farligast var fakturan. det är helvetes dyrt om man vill ha hela tänder.


Onsdagar betyder Karitha Månsander och det i sin tur betyder luncha på stan 
Även om jag är besviken över gårdagens match så ligger inte bitterhet för mig, får göra det roligaste av situationen. Istället för match tror jag att jag ska dra mig bort för 15 minuters sol (denna vita kropp behöver det). Med den inställningen kan jag säkert hitta någon bra anledning att fira "lillelördag" också.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar