Summa sidvisningar

tisdag 28 januari 2014

Gnälla, till vilken nytta

 Man ska inte, och man behöver inte gnälla över saker man inte kan göra något åt. Jag brukar kunna se det positiva i det mesta. Men det kan jag faktiskt inte göra just nu och då pratar jag väder. Helt meningslöst att gnälla också. Men på något sätt känns det ändå bättre när jag får lov att göra det.

Idag har det inte hänt ett dugg. Ibland kan det vara skönt men oftast blir jag lätt rastlös då. Man kan säga att dagen varit rätt grå.
Det enda jag kan vara stolt över är att jag efter mer än ett halv år efter jag tog över efter förra ordförande, äntligen tog tag i alla hans "listor". Han hade en förkärlek till att dela in i grupper och listor, vilket inte jag har.
Det är visst smidigt om man själv gjort dem och har energi att uppdatera vid ändring. För mig har de bara legat där i en mapp på skrivbordet och varit frustrerande.
Nu är det gjort, tog hela dagen men nu i efterhand känns det rätt bra
Kan lika väl köra vidare på "glamouren" och slänga i några tvättar. Behöver nog inte tillägga att jag längtar till helgen och Rasmus Seebach. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar