Summa sidvisningar

onsdag 9 maj 2012

The fight goes on

Måste få återknyta till gårdagens lilla clown, Jonas Fasth som jag skrev om, som inte hade sin bästa dag. Jag får nog säga att idag är nog inte heller någon toppendag för honom.
Idag tar han tillbaka allt och anser sig vara fel citerad. Men i sitt eget pressmeddelande framgår ju vad hans s k studie kommit fram till. Hade han nu inte trott på det han själv kommit på så hade han väl ändå inte skickat ut ett pressmeddelandet.
Han skriver t ex
-Det som studien visar är att det finns andra faktorer än antalet lärare som tycks ha större betydelse för studieresultaten, såsom föräldrarnas utbildningsbakgrund och andelen barn med invandrarbakgrund. Vi måste därför börja prata om andra faktorer än de skolstrukturella.
Detta hade han inte behövt lägga ner massa tid och energi på i en egen utredning, det kunde jag berättat för honom.
Jonas Fasth borde fokusera på ett större problem som vi har i den Svenska skolan, de låga lärarlönerna. De har blivit ett samhällsproblem. Vi riskerar att om tio år inte ha tillräckligt med lärare som kan ge våra elever de kunskaper de behöver. Vem ska då utbilda våra barn? För att eleverna ska få den bästa utbildningen behövs de bästa lärarna. Och för att få de bästa att vilja bli lärare måste vi ha konkurens kraftiga löner.
När jag ändå är igång med jobbet så kan jag fortsätta på den inslagna banan och berätta att vi har lämnat över 1038 namnunderskrifter till våra beslutsfattare idag. Där kräver vi högre lärarlöner. Vi passade också på att ge dem de 10 000 kronorna som vi fattas i våra lönekuvert varje månad.

Vill man se hur det såg ut när vi träffade politikerna så kolla på Sydnytt ikväll. Kanske t o m undertecknad kommer synas.

Nu ska jag släppa en liten bomb....Jag ska inte till Malmö och se SM finalen på lördag.Inte för att jag inte vill eller är intresserad men jag har valt att prioritera det som sedan länge varit bestämt. Hade någon sagt till mig för ett par månader sedan att boka inte in något den 12 maj för då ska IFK spela SM final hade man inte trott denna personen var klok. Men en sak är säker jag kommer heja som fan vid tv`n, i mitt matchställ naturligtvis. Och jag VET från säker källa att det kommer firas i Kristianstad vid annat tillfälle, och då ska jag vara med.
Givetvis är man klädd i orange dessa dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar