Summa sidvisningar

onsdag 16 maj 2012

Ta något lugnande

Ikväll ska jag titta på Uppdrag granskning, även om jag vet att jag kommer bli oerhört upprörd.
Med hjälp av dold kamera avslöjar kvällens Uppdrag Granskning att företrädare för flera moskéer bryter mot lagen genom att uppmana misshandlade kvinnor att inte gå till polisen. Två kvinnor klädda i Niqab får även rådet att ställa upp på sex trots att de inte vill och att acceptera månggifte.
Det kommer bara bubbla inom mig. Med den människo/kvinnosynen är man väldigt "liten" i min värld. Och den synen kan väl ändå ingen påstå att jag ska acceptera. Skulle det sen visa sig att jag genom att avsky dessa imaners uttalande och tycka de kan fara lång, långt härifrån skulle uppfattas som rassist, då får jag ta det. Men att höra detta uttalas till kvinnor i Sverige 2012 gör mig minst sagt upprörd och män med denna kvinnosynen tycker jag genuint illa om. Samtidigt är det väldigt bra att man lyfter fram detta som tydligtvis sker i Sverige men som vi inte gärna talar om, så tack Uppdrag granskning....fast jag kommer behöva något lugnande
Om man som Islams kvinna uppfattar sig som förtryckt eller ej, är för mig oväsentligt. Men i Sverige utifrån våra lagar och regler kan jag lätt uppfatta det så.
Ja fy vad jag har fått vräka av mig nu.
Man kan få för sig att jag haft en skitdag, men det har jag inte, tvärt om. Vi har handlat på oss inför nästa veckas husbilskampanj

Ätit lunch med Britt-Marie

Haft möte där vi bestämt en medlemsresa till Lübeck framåt jul.
Sen är man ju ledig nu i 4 dagar, kan man annat än njuta. Ett litet tips till morgondagen 17 maj, har ni inget för er så kom till Tivoliparken kl. 15,00 och fira tillsammans med mina norska vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar