Summa sidvisningar

söndag 27 maj 2012

Kunde gått illa

Vilken helg det blev. Inte riktigt som man tänkt men slutet blev ju riktigt bra.
I lördags åkte jag tidigt in till stan för att vara med vår husbil uppe i stan på förmiddagen.

Jörgen skulle komma vid 13,30 så jag var hemma tills dess. När jag precis kommit innanför dörren ringer han och berättar att vid Ekerödsrasten hade han smällt med sin motorcykel, vilket jä..la samtal. Efter att förvissat mig om att han inte var allvarligt skadad, slängde jag mig i bilen. Blev så glad när jag kom fram och på håll såg att han stod upp och såg okej ut.


Han hade kört in i bilen framför när den bromsat och p g a att det regnat var vägbanan superhal, så det hände inte mycket när han bromsat. Han hade lagt cykeln ner åt ett håll och själv åkt iväg åt andra hållet ut i motsatt körbara. Här kan ni själva tänka er in i om det kommit en mötande bil.
Lite krämpor hade han så vi körde in på akuten.


Fyra timmar senare kom vi ut, då var axeln röntgad och vi kunde lättade börja tänka famåt på kvällen. Jag hade haft full respekt för Jörgen om han inte varit så sugen att gå på fest efter denna upplevelse, men det visade sig att jag var nog den som var mest tagen av det som hänt.
Så med ömmande axel körde vi ner till mina föräldrar, åt och började festa till lite. Därefter blev det taxi hem till Stina och Schlagergänget.


Och ÄNTLIGEN fick vi vinna, så härligt. Helt rättvist, vi hade det absolut bästa bidraget. Nu blir det stor final 18 maj 2013 och då ska vi vara på plats.
Idag hade vi sett framemot en dag på stranden. Men det var inte riktigt strandväder. Vi köpte istället en morsdagstårta och tog bussen ner till Åhus för att hämta bilen.


Efter en god fika körde vi in till stan, köpte pizza med oss för att sen sätta oss i bilen tillsammans med resterna av tårtan för att köra till Landskrona och gratta Jörgens mamma Gunn.
På vägen körde vi bort och kollade motorcyklen som var levererad till Hurva.

Jörgen tror inte det finns någon framtid för den. Jag hoppas på ett sätt att det inte heller finns det (hans dotter vill INTE att det ska finnas det). Men en annan sida av mig tycker det är lite trist för man ska ju göra det som man tycker om och tycker är kul. Men detta var andra gången han kom helskinnad ur en motorcykel smäll så han har nog oddsen mot sig att en tredje skulle gå lika bra.

Nu ska jag krypa till sängs, veckan som kommer blir en riktigt helvetes vecka arbetsmässigt. men jag för göra som jag brukar när det kommer en sån period, bara flyta med så är det snart över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar