Summa sidvisningar

tisdag 8 maj 2012

Inte hans bästa dag

Morgonen började med att jag körde Elliot till Österlöv och Värmebaronen för ännu en dags prao. Det var en uppåt kille jag lämnade av som tyckte det var jättekul. Och om möjligt en ännu mer nöjd kille när jag kom hem. Han hade fått svetsa och göra massor med annat skoj.
Denna bilden fick jag skickad till mig...son i arbete

Alster han åstadkommit under dagen.


På jobbet idag har det varit mycket upprört över en viss 2:e vice ordförande i Barn och utbildningsnämnden, Jonas Fasth

Jag hoppas att han inte tycker att detta varit någon av hans bästa dagar. Han har nämligen själv gjort en undersökning som han gick ut stort med i Kristianstadsbladet, där han menar att skolan behöver inte fler lärare eller mer pengar för att den ska bli bättre. Det är enligt honom "andra" saker som behövs. Dessa andra saker går han inte in på.
Detta ska alltså vara en av de valda politikerna i Kristianstad kommun som ska driva kommunens skolor framåt. Hur tänkte han nu?  Detta uttalande ger inte många röster kan jag lova.
Det är ju fullkomligt livsfarligt när lekmän gör små egna icke vetenskapliga undersökningar.
Jag gjorde t ex precis en egen undersökning, den visar att vissa politiker borde tänka först och prata sen.
På nämndsmötet i eftermiddags tyckte jag ovannämnda Jonas höll en mycket låg profil, vilket var smart av honom. Är det någon reda med karlen så hoppas jag på en STOR dementi i bladet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar