Summa sidvisningar

söndag 10 mars 2013

Det gick för fort

Åh nej vad denna helgen gick fort. Ifredags kändes det ju som om man hade en evighet av ledighet framför sig.
Internationella kvinnodagen, f..k you. Inte kände man mycket av den. Ska från och med nu ta time out från den dagen. I stället ska jag låta varje dag bli en kvinnodag, d v s en dag där jag vid varje tillfälle jag märker av orättvisorna i samhället mot kvinnor ta striden. Men samtidigt måste jag utmana varje kvinna att stå upp. Så länge vi låter männer ta kommando över de viktiga sakera är vi långt ifrån någon förändring. Det är vi kvinnor som ska diskutera kvinnors villkor, lön m m. Idag känns det som att männen äger den frågan och då kommer det inte ske någon förändring.
Nu låter jag som en super feminist, det är jag inte, bara en kvinna som tycker det räcker. Jag är trött på att vi kvinnor inte tjänar som männen och att männen besitter alla höga poster i vårt samhälle. Men männen har ingen som helst vinning i att vi tjänar lika, det skulle ju innebära att de måste avstå från någon och det kommer aldrig hända.
Nog om detta, lär säkert få tillfälle att återkomma.
Lite glad blev jag dock när jag kom till jobbet i fredags och såg alla dessa blommor, men nej, de var inte till mig.


Det bästa med fredagen var annars att IFK besegrade Skövde. Vilken match det var, och vilken stämning i arenan. Nu har IFK seriesegern i sina egna händer.

Efter matchen tog jag och delar av familjen Colliander en segeröl på BA.
Igår blev det en lugn dag och uppladdning inför mello. Ami och Fjälkinge var platsen där detta skulle beskådas. Supergod mat och en hel del dricka blev det.


Jag röstade på Ulrik Munter, efter viss påtryckning. Det gav ingen vinst men det var ändå riktigt kul att Robin vann, Grattis!!!

Meningen var att jag skulle fortsätta till Depå efter mellon, men jag kom på under kvällen att jag skulle vara i kyrkan kl.11,00 för gudstjänst och beskåda när sonen bar korset. Jag vet av erfarenhet att en sen natt på Depå och kyrkobesök dagen efter inte är någon bra combo.
Därför vaknade jag upp denna söndag, oförskämt piggoch begav mig till kyrkan för att heja på Elliot.
Han skötte sitt uppdrag med bravur.

Jag måste dock kommentera det här med gudstjänst. Jag är aldrig på gudstjänst, om jag inte måste, och idag när jag satt där förstår jag varför. Jag är egentligen inte rätt person att uttala mig om hur det ska gå till men måste ändå konstatera att det är ingen "rolig" historia. Gudstjänster har inte som syfte att vara roliga, men tiden har stått helt still i detta arrangemang. Jag vet inte om man KAN göra det mer tilltalande, men tror nog man måste försöka, speciellt om man vill nå de yngre i vårt samhälle, annars är risken stor att söndags gudstjänsten som fenomen kommer förvinna med den äldre generationen, och det tycker jag vore synd.
Det var även dags för Wendesgatans egen IT-tekniker att rycka ut. Gunda kom inte ut på nätet, katastrof. Roligt att se hur beroende av detta denna 78-åring blivit.
Det var inget omöjligt problem så nu kan hon surfa vidare igen.

Resten av denna underbara söndag ska gå i lugnets tecken, love it!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar