Summa sidvisningar

torsdag 7 mars 2013

Hissa pch dissa

Då har jag gjort min första dag som ordförande för Lärarförbundet....och det var ingen större skillnad mot innan. Möjligtvis har det varit lite för mycket av det där att sortera i listor och annat på datorn. men det ska nog ordna till sig.
I eftermiddags gick jag bort till Byggnadsnämnden/lantmäteriet för att ställa lite frågor. Vilka vänliga människor jag träffade där. Kan kanske bero på att jag såg ut som om jag behövde hjälp, men jag brukar inte utstråla hjälplöshet i andra sammanhang. I vilket fall som helst så var de kanon trevliga. de lotsade mig runt bland fyra olika personer och avdelningar och jag fick precis den hjälp jag ville ha. Det kändes som de verkligen tog sig tid att förklara för en som inte kan så mycket. Så dagens "hissa" går till dem.

Dagens "dissa" går till Miomöbler. Min säng skulle komma denna veckan var jag lovad. Men icke, man svamlade om att leverantören inte skickat med just min sort så den kommer antagligen inte förrän den 18 mars, men inköpschefen gjorde vad han kunde. Jag går inte på sånt svammel utan blev mycket irriterad och krävde en rejäl kompensation. Han jag pratade med skulle snacka med chefen om detta och återkomma under dagen. Har han ringt? NEJ!!!!!!! Jag tycker Miomöbler ska akta sig för att behandla sina kunder så här....det kan snabbt sprida sig.

Imorgon är det äntligen fredag, varit en rätt tuff vecka. Jag ska fira detta med lite VAMS, vård av mig själv. Tror jag får plocka fram helvetesmaskinen, epilatorn. Hör ni någon som piper av smärta i stan så är det bara jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar