Summa sidvisningar

tisdag 12 mars 2013

Länge till......

Det är alltid lika upplyftande varje gång det orange kuvertet dimper ner. Idag kan jag konstatera att om jag arbetar 25 år till ska det nog bli bra, 73 år är väl ingen ålder.
Kommer säkert vara hur pigg och allert som helst och inte alls upplevas som traggig bland de yngre kollegerna.
Fast om alla dagar är som denna idag ska det nog gå bra. Jag har ägnat det mesta åt att städa och röja. Förr när man städade så syntes det. Idag innebär städa att man röjer i sin dator. Men nu har jag snart någorlunda koll bland mina mappar.
Lunchen intogs med sonen som hade studiedag och min ömma moder. Innan jag gick tillbaka till jobbet igen hade jag hunnit med inköp av skor till sonen och jeans till morsan också, rätt bra jobbat på en timme..
Nu är det bara tre dagar tills vi åker till Norge, Holmenkollen och World Ski. Att få se världscupsskidor har alltid varit en sak jag velat göra så det ska bli superkul.
Stämningen ska visst vara helt magisk säger de som varit med förr. Men det gäller att packa ner långkalsongerna för det ska visst bli rätt kyligt. På lördagen ska vi stå ute i spåret och heja på Svenskarna när det är 50 km herrar. På söndagen har vi kostat på oss sittplatsbiljett, då är det 30 km damer och backhoppning.
Så efter denna helgen kan jag "bocka" av detta på min "saker jag vill göra lista".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar