Summa sidvisningar

måndag 18 mars 2013

Från soffan till spåret

Vilken helg jag haft, och vad vi hunnit med mycket. Ifredags packades väskan och ryggan med flaggorna klara för att åka till Holmenkollen. Det tar ju en stund att köra till Oslo, så det blev fika på vägen. Jag är väl inte riktigt van vid att ta medhavd fika med sig in i ett shoppingcenter och fika där på en bänk. Men det är bara att ta seden dit man kommer.

Vi 20,00 var vi uppe och installerade hos Torunns bror i Asker, kallt och snöigt. Efter en god middag stupade vi i säng. Frukost och uppladdning när vi vaknade på lördagen. Några av Torunns släktingar gjorde oss sällskap, bl a en 3-årig Anni.
Efter detta bar det av in till Oslo. Vi var klädda för en dag ute i spåret, så vi var minst sig malplacerade i Oslos dyraste pälsaffär. Kan vara därför vi blev visade in på lagret. Inte oss emot när där serverades mousserade vin, skinka, kex och ost.Något shoppat blev det inte av förklarliga själ.


Ett glas solsken vid Akkers Brygge sen skulle vi uppåt mot Holmenkollen, vi var inte ensamma.
Någon tyckte så mycket om Torunns Iphone på den resan så den äger säker någon annan nu, jävla pack.
När vi kom av så var inte jag beredd på att det skulle vara rena isgatan och väldigt kuperat. 10-12 gånger stupade man, mitt nya smeknamn är trädkramaren, man fick hålla sig i det man kunde.
Men oj, vad kul det var att få se skidorna live. Härlig stämning och alla festade och hade kul. Italiens coach, det enda han ville ha av våra drycker var kaffe så det stod vi till tjänst med.




Tyvärr gick det inte så bra för Sverige, men jag gapade så gott jag kunde.

Efter en slirig klättring uppåt mot spårvagnen åkte vi ner till Oslo city igen. Torunns kompis Anne hade bjudit hem oss innan vi skulle till en restaurang på kvällen. Det blev en jättetrevlig kväll, men man kände i kroppen att man varit ute och kämpat hela dagen.

Igår när vi vaknade var vi hembjudna till Torunns brorsdotter med familj på frukost. Inpackade i bilen så vill Torunn visa oss lite naturvyer....det skulle hon inte gjort. Vi kom inte upp för backen när vi skulle köra upp så det var bara att tillkalla hjälp.
Denna dag hade vi sittplatsbiljetter i stadion. Vi provade att ta bilen med oss upp för att tjäna lite tid när vi skulle köra hem. Tackvare Berits handikappsbevis gick det utmärkt. Blev lotsade till en parkeringsplats precis bredvid ingången. Vi trängdes med Kung Harald och Mette-Marit.

På läktaren var det mycket norskt och det blev precis lika norskt i spåret. Bara att gratta Johaug och inse att hon var bäst. Kalla gjorde så gott hon kunde.






När det var slut skulle vi byta stadio till backhoppningen. Jag hade aldrig sett detta live och jag inser nu att de som håller på med detta kan inte ha någon dödsrädsla. Fy f..n vad jävligt. Så mycket pengar finns inte i hela världen så jag skulle ens fundera på att kasta mig ut i en sån backe.


Hemresan gick bra och man var lagom sleten när man landade hemma vid 00,30.
Jag har varit ledig idag också och varit i Åhus för att öppna till spolaren som skulle spola rören. Fy vad det luktade illa, inget jobb jag skulle vilja ha.
Efter detta tog jag modern med mig och vi köpte balkongmöbler till henne, blev fint.

Imorgon är det vardag igen. Men det blir en kortvecka och jag kan fortfarande njuta av den härliga helg jag har bakom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar