Summa sidvisningar

tisdag 22 november 2011

Inte mer än rätt

Jag är en vän av rättvisa. Nu menar jag inte att jag går omkring var dag och funderar på detta, jag vet att livet inte alltid är rättvist, men jag har en tanke om att det mesta nog jämnar ut sig.
Det finns dock en sak som nog aldrig rättar till sig hur mycket man än tjatar om det.....jämställdheten i Sverige. Den ligger inte i topp, fast vi ibland tror det. Därför tänkte jag att jag själv skulle fixa till det. JAG SKA INTE GÅ UPP IMORGON.
Jag tänker så här, männen i Sverige tjänar i genomsnitt 18% mer än kvinnorna, då är det väl inte mer än rätt att jag som kvinna ska jobba 18% mindre än männen. Nu är det dock mindre än 18% kvar av året men jag är inte bitter utan tänkte att det räcker i rättvisans namn att jag slutar jobba från och med imorgon.

Jag har fått en riktig "hunk" i huset idag. Elliot har äntligen klippt sig. Det är inte prio ett om man är 13 år och inte tycker man ska lägga för mycket av sin dyrbara tid på toaletten för att fixa frillan.


Det blev kanonbra, vi är båda nöjda. Tack Anna på Vicky´s salong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar