Summa sidvisningar

söndag 20 november 2011

Lite väl komplicerat

En riktig mys lördag övergick till rock lördag ungeför vid 18.00 när vi gick upp till min granne Pelle på förfest, riktigt trevligt.
Efter denna trevliga fest gick vi vidare till Arenan och Whitesnake, dom var kanonbra, en riktig nostalgitrippp.


Men organisatoriskt har detta massor kvar att önska. Med risk för att verka kaxig så får jag erkänna att jag varit på en hel del konserter i mitt liv, men något mer omständigt än detta har jag aldrig skådat. På frågan om man fick ta dricka med från baren var svaret, JA. vi handlade och gick ut, men man fick inte ta drickan med in till konserten. Okej, det kan jag kanske köpa, fast jag tycker det var lite skumt. Efter en stund ville jag ner på innerplan. Det var okej, jag köpte en öl, här tog all rimlighet slut. Jag fick bara ha ölen i handen inom en viss fålla, alltså inte rör mig fritt på innerplan.
Detta är helt sjukt, finns inte någon annan konsert i Europa som har dessa förmyndarregler. Med tanke på allt snack som varit den senaste tiden om Arenans dåliga ekonomi så börjar man undra. Ska man anordna konserter så måste man tänka om. Jag har betalat över 400 spänn för en bra konsert, då vill jag inte bli behandlad som en 6-åring, där jag inte kan röra mig fritt i området.
Jag kan även se en framtid där man går typ en halvdagars kurs innan man köper biljett till arrangemang i Arenan, så man vet vilka regler som gäller. Då behöver man inte känna sig som en brottsling för att man såg en möjlighet att böja sig och gå under en avskärming istället för att gå runt hela innerplan (skulle ur en fålla in i en ny, jag vet det är kompliserat). Att göra så var helt emot "reglerna", två riktiga vakter och två föräldrar- till- barns -som- spelar- handbollvakter, rusade fram och stoppade detta. Faktiskt lite pinsamt för detta övertramp.

Nog om Arenans oförmåga att arrangera konserter, de kanske lär sig. Konserten var kanonbra, killarna i Whitesnake rockade verkligen loss.

Efter spelningen gick vi vidare till BA, och Harrys, en riktigt kul kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar