Summa sidvisningar

fredag 25 november 2011

Oh yes, advent överallt

Nu är jag ikapp, har advent in da House. Inte bara hemma utan även på jobbet, har bara suttit och tindrat hela dagen.


När jag väl handlat och kommit hem körde vi bort till Media Markt, kul affär. Kom hem med en matberedare, en kabel så jag kan se filmerna från laptop på tv och högtalare. En sak slog mig dock när vi var på väg ut. Herregud vad folk handlar, och nästan bara saker som kräver el/energi. Är det egentligen någon idé att sopsortera och vara miljöanpassad, när man får köpa på sig hur mycket saker som helst som drar ström. Men det finns väl ingen politiker som vågar ta i denna frågan, men visst är det märkligt?
När jag köper typ en matberedare som kräver plats i ett skåp, drar det med sig massor. Nu har jag därför fått städa ur två skåp och slängt en del. En sak in...en sak ut.
Upptäckte sen att jag även måste byta gardiner i köket, fram med strykjärnet och då åkte alla dukar också med. Ner i källaren, ett otal gånger. Jag är nämligen inte så ordentlig så jag lägger saker i olika lådor och skriver vad det är. Utan jag har alla jul/adventssaker i en jä...la röra.
Jag tror dock jag hittade allt jag hade till sist, och det blev som det brukar



NU äntligen kan jag sänka ner min kropp i soffan och njuta av ett upplyst adventshem.....och en hel helg som ligger framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar