Summa sidvisningar

torsdag 13 december 2012

Duktiga sångare!!!!!

Vilken dag jag haft. Fått ha förmånen att med 27 ljuvliga 14 åringar runt i stan för lussande. Det blev en tidig morgon, fika på Fröknegårdskolan, lunch där också, Tandvårdshuset, sparbanken, högskolan m m.


De kan vara så stirriga, snackiga och okoncentrerade innan de ska gå in, men när det väl gäller visar de vilka duktiga sångare de är.
Man brukar alltid fokusera på Lucia en sen här dag men jag vill visa hur duktiga "stalledrängarna" är. Inte så många men håller tonen perfekt.
 
Som final på dagen var det handboll. Det var med viss oro jag begav mig till arenan. Efter tre skitmatcher skulle man ta sin an Guif, serieledarna.
Och som man tog sig an dem.

En riktigt bra match. Tyvärr tappade de spelet lite i andra halvlek men första var kanon. Mycket tack vare en storspelande Henrik Nordlander i målet. Slutresultatet blev 29-24, helt rättvist. Tyvärr sitter jag fortfarande och retar mig på den långe välavlönade dansken. Den enda gången Guif kunde känna sig trygga var när han hade bollen, totalt ofarlig. Han är anställd med 70 000 i månaden för att göra mål från 9 meter, då borde han väl lyckas att göra det jobbet nån gång.
Nya serieledare är därmed IFK.
Imorgon är det äntligen freda och mina två helvetes veckor är över. I helgen blir det julfest, tjohoo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar